Grupė „Žiogeliai“. 2024 m. vasario mėn.
TIKSLAS: naudojant STEAM metodą, užšaldant vandenį ir paverčiant jį ledukais pakalbėti su vaikais apie vandens pokyčius ir jo savybes. Plukdant ledukus vandenyje ir stebint, kaip jie tirpsta ir nudažo vandenį esantį dubenyje, kalbėti apie tai, kas ir kodėl vyksta..
Pagrindiniai terminai: laivas, ledas, vanduo, šaltis, burės, spalvos.
Priemonės ledukų arba keksiukų formelės, vanduo, dažai, pagaliukai, popierius, klijai, didelis dubuo.
Numatomos veiklos laikas: apie 45 min.
Veiklos aprašymas: pasiruošiame keksiukų formeles, į jas įpilame spalvoto vandens (nudažome norimos spalvos dažais) ir įstatome stiebą iš pagaliuko, uždengiant folija, kad laikytųsi. Užšalus laivelių pagrindams ant stiebo klijais pritvirtiname iš popieriaus pagamintas bures. Paruošiame didelį dubenį su vandeniu ir jame plukdome laivelius.
Užsiėmimo metu vaikai veikia savarankiškai, mokytojo prižiūrimi.
Refleksija: veikla vaikams labai patiko, lavėjo pažinimo kompetencija, buvo skatinamas vaikų kūrybiškumas bei domėjimasis vandens savybėmis. Kurdami vaikai pasitelkė vaizduotę bei mąstymą, kas ir kodėl vyksta. Lavėjo ir meninė kompetencija: vaikai eksperimentavo spalvomis, mėgavosi procesu. Ugdėme socialinę kompetenciją: vaikai išbandę keletą veiklų su viena priemone mąstė, kalbėjosi ir diskutavo kartu su bendraamžiais ir mokytojais, drauge fantazavo, kūrė, taip ugdydami bendravimo bei bendradarbiavimo įgūdžius.