Grupė „Delfinukai“. 2025 m. gegužės mėn.
Tikslas. Supažindinti vaikus su Prancūzijos vėliava ir jos spalvomis, skatinti smalsumą, eksperimentavimą bei problemų sprendimo įgūdžius, taikant STEAM metodus. Taip pat gilinti vaikų pažinimą apie kitų šalių simboliką vykdant projektą „Vilkas keliauja aplink pasaulį“.
Su vaikais iš grupės „Delfinukai“ kalbėjome apie Prancūziją – jos vėliavą, ką reiškia spalvos, kur yra ši šalis. Aiškinomės, kaip atrodo Prancūzijos vėliava – kokios spalvos joje naudojamos, kaip jos išdėstytos.
Vaikai, naudodami sodą ir guašą, kūrė Prancūzijos vėliavą – spalvino sodą mėlyna, balta ir raudona spalvomis. Kai spalvos buvo sumaišytos, ant jos užpylėme acto – stebėjome cheminę reakciją tarp sodos ir acto. Vaikai matė, kaip vėliava pradėjo burbuliuoti ir „gyventi“, tarsi sproginėdama spalvotais burbuliukais. Taip vaikai praktiškai susipažino su cheminiu procesu.
Pastebėję, kad spalvos yra gana blankios, kartu su vaikais aptarėme, kodėl taip gali būti. Diskutavome, ką reikėtų pakeisti, kad spalvos išryškėtų. Vaikai siūlė pilti daugiau dažų ir tai skatino jų kritinį mąstymą bei problemų sprendimą.
Vaikai įsitraukė į procesą: stebėjo pokyčius, lygino spalvų ryškumą ir bandė nuspėti, kas įvyks. Tokia veikla lavino jų smalsumą, pažintinius gebėjimus, smulkiąją motoriką (pilant, lašinant, maišant) ir estetinį suvokimą.
Ši veikla ne tik plėtė vaikų žinias apie Prancūziją, bet ir padėjo praktiškai taikyti STEAM principus – eksperimentuoti, stebėti, kelti hipotezes ir ieškoti sprendimų.