Grupė „Smiltelės“. 2024 m. vasario mėn.
Tikslas: 1. tyrinėti, atrasti, išbandyti sniego savybes ir sužinoti ką iš jo galima padaryti; skatinti pažinimą per potyrius, komunikavimą, problemų sprendimą, kūrybiškumą bei meninius gebėjimus; ugdyti kritinį mąstymą, patirti kūrybos, atradimų džiaugsmą.
Vaikai, aktyviai veikdami, tyrinėjo sniegą, lietė jį su pirštine ir be jos, dalinosi savo patirtais skirtingais pojūčiais. Stebėjo kaip sniegas atrodo per didinimo stiklą, kūrė savo figūras, tačiau besmegenius nulipdyti nepavyko, kėlė hipotezę kodėl?
Aptarėme, kad sniegas nelimpa esant šaltesniam orui, nes jis tada pernelyg sausas ir paprastai nelimpa, tačiau plikomis rankomis jį sulipdyti galima (nes įšyla nuo kūno).
Vėliau kiekvienas vaikas į savo formeles su šaukštu dėjo sniegą, skaičiavo kiek šaukštų telpa į indą, spaudė, kad galėtų ant jo piešti. Vaikai išsiaiškino, kad piešti galima ir ant sniego, ir netgi taip įdomiau. Apvertę savo formeles, labai džiaugėsi pamatę meškiuko, šuniuko, kačiuko, pelytės, kiškio formas.
Vaikai bendradarbiavo tarpusavyje, dalinosi formelėmis, tarėsi, prašė vienas kito pagalbos, drauge spendė iškilusias problemas. Vėliau su pipetė lašino šiltą vandenį ir stebėjo kaip kinta, tirpsta sniegas ir keičiasi gyvūnėlių formos, liejasi spalvos.
Iškėlė hipotezę, kodėl taip įvyko? Tada aptarėme temperatūros skirtumus ir sniego savybes: šalta, šilta, balta, lengva, lipnu, tirpsta, vanduo.
Ugdytiniai aktyviai veikdami, stebėdami, eksperimentuodami įsitraukė į naujus patirties atradimus, ugdė mokėjimo mokytis gebėjimus.