Grupė „Bangelės“. 2026 m. rugsėjo mėn.
TIKSLAS: supažindinti vaikus su gamtos reiškiniais ir jų tarpusavio sąsajomis, ugdyti kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir gebėjimą konstruoti, pasitelkiant STREAM metodiką.
Numatomos veiklos laikas: apie 40 min.
Priemonės: pasaka, dėžė su obuoliuku ir kirmėliuku, šiaudeliai, klijai, flomasteriai, baltas popieriaus lapas, įvairūs medžių lapai.
Veiklos aprašymas: vaikai klausosi pasakos ,,Katytės Tiksės miškas‘‘. Istorija apie katiną, kuris miške pamatė baravyką, kuriame gyveno kirmėliukai.
Kalbinė veikla: po pasakojimo vaikams parodome paslaptingą juodą dėžutę. Vaikai bando spėti kas joje slepiasi (obuolys su kirmėliuku).
Diskusija: ,,Kur dar galėtų gyventi kirmėliukai?‘‘
Konstravimas: vaikai kūrybiškai dekoruoja kirmėliuko veidą: akutes, burna ir kitomis detalėmis. Galvutę pritvirtina prie popierinio šiaudelio.
Tyrinėjimas lauke: vaikai lauke renka nukritusius medžio lapus, kurie yra įvairių formų ir spalvų. Lapus rūšiuoja, lygina: kuris didesnis, mažesnis. Tvirtina lapus ant šiaudelio ir skaičiuoja kiek lapų reikia kirmėliuko kūneliui.
Kiekvienas vaikas pristatė savo kirmėliuką, papasakojo kur jis galėtų gyventi. Įvyko grupinė diskusija apie rudeninę gamtą, spalvų įvairovę, gamtos pokyčius.
Pasiekimai: vaikai labai džiaugėsi galėdami sukurti kirmėliuką iš įvairius priemonių. Gebėjo įvardinti, kur gyvena kirmėliukai, suprato rudens požymius, skaičiavo, lygino, rūšiavo gamtines medžiagas. Tobulino kūrybiškumą, kalbinę raišką, smulkiąją motoriką.

