STEAM  ir sveikatinimo projektas „Obuoliukas – vitaminų kamuoliukas“  Palangos lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“

STEAM ir sveikatinimo projektas „Obuoliukas – vitaminų kamuoliukas“ Palangos lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“

Veiksmingiausias ugdymo būdas kokiai nors idėjai įgyvendinti, kuris skatintų vaikus būti iniciatyviais, kūrybingais, aktyviais, pasižymėtų įvairios veiklos gausa yra projektinė veikla. Todėl Palangos lopšelio-darželio „Gintarėlis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Regina Samavičienė, Ilona Matulevičiūtė ir Marytė Mikėnienė parengė STEAM ir sveikatinimo savaitinį projektą „Obuoliukas – vitaminų kamuoliukas“, kurio tikslas buvo, kad vaikas pats aktyviai veikdamas, ieškodamas, samprotaudamas, kauptų žinias ir patirtį, mokytųsi priimti sveikatai palankius mitybos sprendimus ir, pasitelkęs STEAM metodologiją, gebėtų atrasti ir išbandyti  naujas, patrauklias, kūrybiškumą skatinančias, ugdymo(si) formas, metodus.

Ši projektinė savaitė prasidėjo pokalbiais su vaikais apie obuolį. Vaikai žiūrėjo mokomuosius filmus  apie obels gyvenimo ciklą, sužinojo kaip atsiranda obuoliai. Tyrinėjo obuolio sandarą. Obuolius svėrė, matavo, uostė, ragavo,  išsiaiškino, kad obuolio žievelė yra plona, minkštimas sultingas, o viduje slepiasi sėklytės, iš kurių išauginamos obelys. Projektas neapsiėjo be eksperimentų: vaikai noriai tyrinėjo ar obuoliai plaukia, ar skęsta, o pamatę, kad plaukia linksmai juos plukdė vandenyje šiaudelių bei savo burnyčių pagalba. Taip pat atliko eksperimentą su obuolio skiltelėmis ir savaitės bėgyje stebėjo kaip jos keičiasi skirtingomis sąlygomis: vandenyje, acte, citrinų sultyse ir tiesiog ore.

Projekto metu buvo paskelbta ir STEAM „Inžinerinė diena“. Jos metu vaikai linksmai žaidė su obuoliais žaidimą „Obuoliai bokšteliuose“. Tai buvo labai smagi veikla, kurios metu vaikai dėliojo obuolius ant įvairaus aukščio, storio platformos bokštelių. Dėliodami išsiaiškino, kad ant aukščiausio ir ploniausio bokštelio yra sunkiausiai uždėti obuolį. Buvo iškeltas ir šios dienos iššūkis – iš įvairių priemonių: mozaikų, kamštelių, sagų kaštonų ir t. t. ugdytiniai turėjo sukonstruoti obuolį, obelį.

Dar viena projekto diena buvo paskelbta, kaip STEAM „Atradimų diena“. Šią dieną vaikai pradėjo linksmais žaidimais: „Kas toliau nuneš obuolį ant galvos, ant delno išorinės pusė, bei nešant obuolį dviem vaikams suglaudus kaktas“. Taip pat klausėsi, skaitė, kūrė pasakas, eilėraščius, pasakojimus apie obuolius. Atliko kūrybinius darbelius „Obuolys“.

Projektas neapsiėjo ir be skanumynų iš obuolių. Buvo paskelbta STEAM sveikatinimo „Smagurių diena“. Šią dieną vyko diskusijos apie obuolio populiarumą, turtingumą vitaminais, maistinėmis medžiagomis, jo įtaką žmogaus organizmui bei ką gi galima pagaminti iš sodo karaliaus – obuolio. Darželio virėjos vaišino keptais obuoliais, grupėse vyko sulčių spaudimas ir degustavimas. O kadangi šios dienos iššūkis buvo „Paragauk patiekalų iš obuolių“, tai į šį procesą buvo įtraukti tėveliai, kurie kepė įvairius pyragus, blynus, virė obuolienes, gamino saldainius, spaudė obuolių sūrius ir jais vaišino vaikučius.

Spalio 21 d. – pasaulinė obuolio diena, taigi mes, minėdami šią dieną, linksmai uždarėme  projektą „Obuoliukas – vitaminų kamuoliukas“. Jau nuo pat ryto darželio bendruomenė prie vartelių obuoliais vaišino atėjusius vaikus ir tėvelius. Na, o įstaigos kieme paminint šią dieną, vaikai linksmai šoko ir dainavo apie obuoliukus, lauko erdvėse kūrė kūrybinius darbus iš rudens gėrybių, kurio akcentas buvo obuolys. Taip pat išbandė įvairius linksmus žaidimus su obuoliais septyniose įrengtose judėjimo salelėse. Dienos kulminacija tapo košė su obuoliais, kurią vaikai smagiai valgė lauke.

Džiaugiamės šiuo projektu, kadangi šis patirtinis ugdymas(sis) vaikams padėjo labai plačiai susipažinti su obuoliu, išbandyti įvairius STEAM metodus, mokytis dirbti komandoje ir priimti bendrus sprendimus. Veiklų metu vaikai buvo iniciatyvūs, domėjosi, tyrinėjo, padėjo vieni kitiems vykdyti užduotis, bendradarbiavo, samprotavo, kėlė klausimus, įgijo žinių apie obuolį. Patobulino sakytinės kalbos, skaičiavimo ir matavimo, tyrinėjimo gebėjimo sritis, džiaugėsi gamtos pažinimo bei kūrybos procesu.

Palangos l. -d. „Gintarėlis“ ikimokyklinio ugdymo mokytojos Ilona Matulevičiūtė, Regina Samavičienė, Marytė Mikėnienė.