Grupė „Jūreivėliai” . 2024 m. gruodžio mėn.
Tikslas: tyrinėti dirbtinės ir natūralios eglės bei pušies šakeles; išsiaiškinti naudą žmogui; matuoti šakelių ilgį kaladėlėmis, rezultatus fiksuoti diagrama; prisiminti į kokią geometrinę figūrą panaši eglutė, pabandyti ją sukonstruoti STEAM lentoje.
Iš arčiau susipažinome su Kalėdų simboliu – eglute. Tyrinėjome ir aiškinomės kuo panašios ir kuo skiriasi dirbtinės ir natūralios eglės ir pušies šakelės. Vaikai uostė, lietė jas ir lygino. Sužinojo eglių ir pušų naudą žmogui. Išsiaiškino, kad yra naudinga ne tik pasivaikščioti po eglynus ar pušynus, bet, kad naudinga yra gerti eglės ir pušų spyglių bei pumpurų arbatą, kad jose yra daugiau vitamino C nei citrinoje, kad ši arbata padeda stiprinti imunitetą ir sergant kvėpavimo bei kitomis ligomis. Tuo tikslu ir patys išbandėme šią arbatą. Ją gėrėme užsigardžiuodami medumi.
Po to pradėjome gilinti matematines žinias. Vaikai gavo po eglės šakelę, turėjo ją išmatuoti kaladėlėmis, rezultatus fiksavo lentelėje, po to tyrinėjo lentelėje gautus rezultatus: kieno šakelė buvo ilgiausia, kieno trumpiausia, ar kas gavo tokius pačius rezultatus.
Kibome į smagią ir linksmą veiklą – pasimerkę gyvų eglės šakelių puokštę, ją papuošėme žaisliukais. Apžiūrėjome bei puošėme ir dirbtinę eglutę. Vaikai išsakė savo nuomonę kuri eglutė: dirbtinė ar natūrali, jiems labiau patinka ir kodėl. Prisiminė į kokią geometrinę figūrą yra panaši eglutė. STEAM sienoje konstravome eglutes bei įvairiomis priemonėmis puošėme kartonines eglutes.
Šios veiklos metu vaikai ugdė ir lavino matematinio mąstymo, fizinio aktyvumo, estetinio suvokimo, aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, kūrybiškumo, kalbų supratimo, santykių su suaugusiaisiais ir bendraamžiais įgūdžius. Veikla buvo įtraukianti ir įdomi.