Grupė „Žiogeliai“. 2024 m. spalio mėn.
TIKSLAS: naudojant STEAM metodą, aplankyti Palangos gintaro muziejų ir susipažinti su gintaro savybėmis. Kas sunkesnis: gintaras ar akmuo? Surasti didžiausią muziejaus eksponatą „Saulės akmenį”, skatinti kalbėti ir išklausyti kitus vaikus, bendradarbiaujant dirbti grupelėse, palaikant draugiškus tarpusavio santykius, mokytis vieniems iš kitų.
Pagrindiniai terminai: gintaras, sakai, skęsta, plūduriuoja, lipnus, inkliuzai.
Priemonės: įvairaus dydžio ir spalvų gintaro gabalėliai, akmenėliai, vandeniniai dažai, popierius, vanduo.
Numatomos veiklos laikas: apie 45 min.
Veiklos aprašymas: paaiškiname vaikams, kas tai yra gintaras, iš ko jis susidarė, kokios jo savybės. Liečiame sakus. Kokie jie? Lipnūs ar ne? Į vieną ranką imame akmenuką, į kitą – gintaro gabalėlį. Kuris sunkesnis/lengvesnis? Į indą su druska ir vandeniu metame akmenukus ir gintarą. Stengiamės išgirsti garso duslumą. Stebime gintarą su inkliuzais, sužinome, kaip vabzdžiai pateko į gintaro vidų. Ant balto popieriaus lapo piešiame gintarą su inkliuzais.
Užsiėmimo metu vaikai veikia savarankiškai, mokytojas – patarėjas.
Veikla vaikams labai patiko, ji vyko Palangos gintaro muziejuje ir darželio grupėje. Tai – puikus komandinis darbas. Lavėjo vaikų atkaklumas, kūrybiškumas, kantrybė, dėmesio sutelkimas. Aptarėme, iš kur atsirado gintaras, kokios jo spalvos, savybės ir kodėl jame atsirado vabzdžiai-inkliuzai.