Grupė „Žiogeliai“. 2025m. kovo mėn.
TIKSLAS: naudojant STREAM metodą, susipažinti su daržovių sėklomis, jas pasėti ir užauginti, skatinti kalbėti ir išklausyti kitus vaikus, bendradarbiaujant dirbti grupelėse, palaikant draugiškus tarpusavio santykius; mokytis vieniems iš kitų.
Pagrindiniai terminai: sėklos, daržovės, augalo stiebas ir lapai, žemė, durpės.
Priemonės: įvairių daržovių sėklos, loveliai, žemė, pirštinės, vanduo, pieštukas, popieriaus lapas, piešimo priemonės, liniuotė.
Numatomos veiklos laikas: apie 20 min. pradinė veikla, tęsiasi 1 mėnesį.
Veiklos aprašymas:
vaikams smalsiai stebint, supažindiname juos su įvairiomis sėklomis – didelėmis ir mažomis, apvaliomis ir pailgomis. Lyginame jų dydį, formą, spalvą. Į vazonėlius kruopščiai beriame purią žemę, durpes, sėjame sėklas ir švelniai palaistome. Kartu aiškinamės, ko reikia, kad mažieji daigeliai sudygtų – šilumos, šviesos, drėgmės ir, žinoma, kantrybės. Kasdien su nekantrumu stebime pokyčius ir laukiame pirmųjų daigų.
Po savaitės su džiaugsmu pastebime išdygusius ridikėlius ir salotas, kiek vėliau – svogūnus, bazilikus, pipirmėtes, krapus. Matome, kaip augalai stiebiasi aukštyn, matuojame jų ūgį, fiksuojame stebėjimus, rašome daržovių pavadinimus ir kuriame piešinius „Žaliajai palangei“. O kai daržovės užauga – ragaujame!
Pirmieji paragauti krapai ir svogūnai, tačiau nekantriai laukiame ir kitų. Smalsiai tyrinėjame, kuo skiriasi augalų forma, spalva, stebime, ar jie žydi. Diskutuojame, kurios daržovės auga iš sėklų, o kurios – iš svogūno. Taip kartu žengiame per atradimų ir pažinimo pasaulį! Užsiėmimo metu vaikai veikia savarankiškai, mokytojo prižiūrimi.
Veikla vaikams suteikė daug džiaugsmo – tai buvo ne tik smagus, bet ir puikus komandinis darbas! Stebėdami augalų augimą, jie lavino atkaklumą, kūrybiškumą, kantrybę ir gebėjimą sutelkti dėmesį.
Eksperimentuodami ir rūpindamiesi daigais, vaikai suprato, kad augalai sėkmingai užaugo todėl, kad juos reguliariai laistėme ir kad stovėdami saulėtoje palangėje jie gavo pakankamai šviesos. Tai buvo vertinga patirtis, leidusi ne tik pažinti gamtos pasaulį, bet ir suprasti, kaip svarbu rūpintis gyvais organizmais!