STEAM veikla „Smėlio pilys pajūryje”

STEAM veikla „Smėlio pilys pajūryje”

Grupė „Smiltelės”. 2024 m., rugsėjo mėn.

Tikslas: kūrybiškai, aktyviai veikiant, skatinti vaikus domėtis tiriamąją veikla, siekti nuosekliai ir sistemingai įgyvendinti STREAM idėjas kasdieninėje ugdymo(si) veikloje, patirti tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą, skatinti vaikus būti smalsiais, ugdyti rašymo pradmenis, domėtis, mąstyti, žaisti, ir užmegzti ryšį su juos supančia gamta.

Šį saulėtą rudenį grupės „Smiltelės“ vaikai iškeliavo į Palangos pajūrį, kur purus smėlis, atpalaiduojantis bangų ošimas bei pasakiški radiniai įgyvendino įvairiausias vaikų fantazijas. Smėlis daro stebuklus ir yra mėgstamiausias vaikų „žaislas“. Jis padeda kūrybiškai mąstyti, kurti ir atrasti, eksperimentuoti, skatina domėjimąsi gamtos mokslais.

Tad savarankiškai pasiskirstę į komandas, drauge veikdami, vaikai žaidė su smėliu, tyrinėjo jo savybes, statė smėlio pilis, kasė tunelius, kurių pagalba, bandė sujungti dvi pilis. Atrado, kad iš sauso, biraus smėlio, kuris yra ant paviršiaus, tvirto statinio nepastatysi, tam reikalingas drėgnas, šlapias smėlis, o kad jį atrasti, reikia kasti gyliau. Taip sužinojo sauso ir šlapio smėlio panaudojimo galimybes, tai tapo integracija į inžinerijos sritį.
Dar smagiau vaikams buvo ieškoti pajūryje ir atrasti keliaujančias skruzdėlytes, įvairių dydžių, spalvų, formų akmenukus, kriauklytes, pagaliukus, plunksnas, žoles ir jais puošti savo statinius, kurti mašinėles, o papuošus, sukūrus savo pilis, jomis džiaugėsi ir pasakojo kas jose gyvena.

Aktyviai vaikai įsitraukė ir į piešimą ant smėlio: rašė raides, savo vardus, skaičius, piešė saulutes, linksmus veidelius.

Vaikai per žaidybinę aplinką, ugdėsi kūrybiškumą, iniciatyvumą, smalsumą, komandinio darbo įgūdžius sprendžiant kasdieninio gyvenimo ir juos supančios aplinkos iššūkius.
Teigiama, kad žaidimas smėliu prilygsta terapijai…

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Ilona Matulevičiūtė