STEAM veikla „Sodinu, auginu, prižiūriu“

STEAM veikla „Sodinu, auginu, prižiūriu“

Grupė „Jūreivėliai“. 2024 m. balandžio mėn.

Tikslas. Kuriant įvairias patyrimes veiklas, skatinti vaikų domėjimąsi augalais ir jų panaudojimo galimybėmis bei ugdyti atsakomybę už savo aplinką.

Pirmiausia vaikai aiškinosi ko reikia augalams, kad šie augtų, žydėtų, žaliuotų. Apžiūrinėjo pavasarinių gėlių svogūnėlius bei sėklas, taip pat tyrinėjo kuo skiriasi gėlių svogūnėliai nuo daržovės svogūno. Tuomet pylė į indelius žemes bei ten sėjo sėklytes ir sodino svogūnus. Pasėję – laistė bei kiekvieną dieną juos stebėdavo. Vaikai džiaugėsi, kai pradėjo matytis pirmieji daigeliai, juos tyrinėjo, skaičiavo kiek išaugo svogūnų, kiek sudygo gėlyčių. Stebėdami ir prižiūrėdami pastebėjo, kad augalai, pasodinti vienu metu auga skirtingai. Svogūnų laiškai išaugo per 2 savaites.

Vaikai džiaugėsi išaugintu derliumi, svogūnus skynė, plovė ir darėsi sumuštinukus. Sužinojo, kad laiškuose slypi daug vitaminų. O pasėtos gėlytės augo daug lėčiau, jų buvo labai daug, todėl paaugusias gėlytes vaikai persodino į vazonėlius. Jie ir toliau jas prižiūri, kadangi gėlytes padovanosime mamytėms Mamyčių dienos proga. Gėlytės jau sukrovė žiedus ir tuoj pražys, kuo vaikai labai džiaugiasi. Dar vaikai pastebėjo, kad paūgėjusios gėlytės palinksta į šviesos pusę, o nepalaistytos truputį apvysta. Išsiaiškinome, kad augalus reikia pasukioti į šviesos pusę.

Vaikai noriai prižiūri, tyrinėja augalėlius, diskutuoja apie augalų pasikeitimus, kelia juos dominančius klausimus bei patiria džiugių emocijų, ypač kai pamatė pirmuosius žiedelius ir su nekantrumu laukia kol galės padovanoti savo išaugintas gėlytes mamytėms.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Marytė Mikėnienė