STEAM veikla: „Televizijos bokštas: istorija ir kūryba“

STEAM veikla: „Televizijos bokštas: istorija ir kūryba“

Grupė „Gintariukai“, 2025 m. sausio mėn.

Tikslas: Supažindinti vaikus su Sausio 13-osios – Laisvės gynėjų dienos – istorine ir pilietine reikšme, integruojant STEAM elementus: ugdyti kūrybiškumą piešiant televizijos bokšto simboliką, lavinti inžinerinius ir problemų sprendimo įgūdžius statant bokšto modelį iš konstrukcinių detalių bei matematinį mąstymą matuojant ir lyginant statinio aukštį pagal matavimo vienetus.

Minint Sausio 13-osios atminimo dieną, „Gintariukų“ gr., vaikai dalyvavo integruotoje STEAM veikloje, kurios metu jie ne tik sužinojo apie šios dienos svarbą, bet ir įgyvendino kūrybinius projektus, skatinančius suprasti šios dienos simboliką.

Veikla prasidėjo nuo pokalbio apie Sausio 13-ąją – Laisvės gynėjų dieną. Vaikai aptarė Lietuvos laisvės kovos istoriją ir jos reikšmę. Kalbėdami apie Vilniaus televizijos bokštą kaip vieną svarbiausių Sausio 13-osios simbolių, jie gilino savo istorinį supratimą ir ugdė pilietiškumą.

Praktinė veikla įtraukė menų, inžinerijos, matematikos ir technologijų elementus. Vaikai ant ilgo tapeto piešė televizijos bokšto vaizdą, lavindami savo meninius įgūdžius ir estetinį suvokimą. Jie kruopščiai dėliojo bokšto detales, aptardami jo formą ir spalvas.

Tęsdami veiklą, iš konstruktorių detalių jie kūrė bokšto modelį. Statant reikėjo planuoti, išlaikyti proporcijas bei užtikrinti konstrukcijos stabilumą, o tai skatino inžinerinį mąstymą ir komandinį darbą.

Matematikos elementai buvo integruoti skaičiuojant bokšto modelio aukštį su konstruktorio lazdelėmis. Vaikai matavo, lygino skirtingus ilgius ir gilino supratimą apie matavimo vienetus bei proporcijas.

Ši STEAM veikla ne tik padėjo vaikams įsigilinti į Sausio 13-osios prasmę, bet ir ugdė jų kūrybiškumą, problemų sprendimo įgūdžius, bendradarbiavimo gebėjimus bei pagarbą istorinei atminčiai. Televizijos bokšto simbolika buvo perteikta per įvairias veiklas, kuriose kiekvienas vaikas galėjo aktyviai dalyvauti ir prisidėti savo idėjomis.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Asta Bružaitė ir ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Inga Rupšienė