STEAM edukacinės erdvės atidarymas Palangos lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“

STEAM edukacinės erdvės atidarymas Palangos lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“

Džiugi žinia Palangos lopšelio-darželio „Gintarėlis“ (toliau – Mokykla) bendruomenei, kadangi balandžio 21 d. atidaryta nauja STEAM edukacinė erdvė, prie jau veikiančios „Žiniukų“ laboratorijos. Priešmokyklinės grupės „Spalviukai“ vaikai, vadovaujami mokytojų Vandos Tarvydienės ir Ingos Galdikienės, būgnų garsais atvėrė naujosios edukacinės erdvės duris, o tyrinėtojas Galvasukys Markas pristatė svečiams ką vaikai galės veikti ir kuo užsiimti šioje naujoje edukacinėje erdvėje. Svečiai stebėjosi veiklų įvairove – STEAM siena, kurioje vaikai konstravo inžinerinius, architektūrinius statinius, knygų su papildyta realybe skaitymu, naudojant mobilų telefoną, vienaragių konstravimą, žemėlapių piešimą, robotų gamybą, gėlių ornamentų darymą iš magnetukų ir grupės knygos „Gerkuleso istorija“ rašymu kompiuteryje.

„Tai nauja žaidimų ir žinių erdvė, skirta įstaigos ugdytiniams, kur bus galima žaisti, bendradarbiaujant tyrinėti, skaityti knygas su papildyta realybe, konstruoti, tyrinėti, lavinti savo meninius, skaitmeninio raštingumo gebėjimus. Džiaugiuosi, kad naujoje STEAM edukacinėje erdvėje vaikai galės atrasti naujus tobulėjimo būdus ir formas ir, kad mokytojai turės galimybę ugdomąjį procesą organizuoti netradicinėje aplinkoje“, – kalbėjo Mokyklos direktorė Jolanta Rimkienė pristatydama svečiams naujos edukacinės erdvės galimybes.

STEAM ugdymui Mokykloje sukurtos jau dvi edukacinės erdvės – laboratorija ir STEAM edukacinė erdvė. Šis ugdymas išlaisvina vaikus, skatina jų kūrybiškumą, žadina vaikų smalsumą tirti aplinką, kelia ugdytiniams naujus iššūkius. Tradicinė veikla grupėje keičiama į konstravimo, eksperimentų ir tyrimų užsiėmimus laboratorijoje, STEAM edukacinėje erdvėje ar lauke.

STEAM edukacinės erdvės parodo kaip teorines žinias galima pritaikyti sprendžiant realias problemas siejant su patyrimu. Šiuolaikinis vaikas turi būti mokomas spręsti gyvenimiškas problemas, ugdytis šiuolaikiniam gyvenimui aktualias kompetencijas tyrinėjant, eksperimentuojant, atrandant ir išrandant, kuriant ir bendraujant. Analizuojant STEAM ugdymo kontekstą išskiriamos keturios sritys, o Mokykloje įgyvendinamos ugdymo programos apima 18 sričių vaikų kompetencijų, gebėjimų ugdymui. Apjungus visas sritis bus siekiama kompleksiškai taikyti ugdymo modelius ir užtikrinti veiklų tęstinumą visuminio ugdymo procese.

Palangos lopšelio-darželio „Gintarėlis“ direktoriaus pavaduotoja ugdymui Aurelija Jazbutienė