Grupė „Žiogeliai“. 2023m., spalio mėn.
TIKSLAS: naudojant STEAM metodą, sudaryti vaikams galimybę išmatuoti savo ūgį obuoliais ir palyginti su kitų vaikų ūgiu, skatinti kalbėti ir išklausyti kitus vaikus, bendradarbiaujant dirbti grupelėse, palaikant draugiškus tarpusavio santykius; mokytis vieniems iš kitų.
Hipotezė: Ar naudojant obuolius galima išsiaiškinti vaiko ūgį? Kurio vaiko ūgiui išmatuoti reikia daugiausiai obuolių?
Pagrindiniai terminai: spalvos, formos, dydžiai, obuoliai, ūgis.
Priemonės: krepšys obuolių, kilimas, popierius, rašiklis.
Numatomos veiklos laikas: apie 30 min.
Veiklos aprašymas: veikiame drauge, vienas vaikas atsigula ant kilimo, kitas dėlioja išilgai ūgio obuolius. Trečias – skaičiuoja, ketvirtas – užrašo prie vaiko vardo, kiek kuriam vaikui reikia obuolių, norint išmatuoti jo ūgį. Paaiškėjo, kad Nojaus ūgis yra iš 11 obuolių, Jurgio-15, Dano—12. Vaikai popieriaus lape piešė obuolius, skaičiavo juos, lygino, kur daugiau ar mažiau, statė iš magnetukų diagramą, aiškinosi, kiek obuolių trūksta pvz. Nojui iki Jurgio ir t.t.
Vėliau buvo iškeltas klausimas dėl obuolio dydžio. Paaiškėjo, kad norint tiksliai išmatuoti, visi obuoliai turi būti vienodo dydžio. Vaikai obuoliais matavo skirtingus grupės daiktus.
Vaikai suprato, kad matuoti galima ne tik žinomais mato vienetais, bet ir įvairiais daiktais ( vienodo ilgio, storio ir t.t ). Padarėmė išvadą, kad matavimas obuoliais nebuvo tikslus, nes obuoliai buvo ne vienodo dydžio.