STEAM veikla „Sniego ir ledo savybės“

STEAM veikla „Sniego ir ledo savybės“

Grupė „Jūreivėliai“. 2024 m. sausio mėn.

Tikslas. Išsiaiškinti sniego ir ledo savybes, ugdyti aplinkos pažinimą, mąstymą, matematinį suvokimą, kūrybiškumą, smalsumą.

Vaikai tyrinėjo ledą ir sniegą. Aiškinosi kuo jie panašūs ir kuo skiriasi. Svarstė kaip atsiranda ledas, kaip jį galima patiems pasidaryti ir išgauti norimą formą. Prisiminė ir įvardino geometrines figūras, kurios buvo ledo pavidalu. Ant ledo bėrė druskos ir po kurio laiko pastebėjo, kad lede atsirado mažos skylutės. Išsiaiškinome kodėl kelininkai žiemą beria druską ant kelio. Po to dažėme ledą ir stebėjome kaip nuo jo bėga dažai.
Vėliau eksperimentavome su sniegu: lipdėme sniego gniūžtes, jas skaičiavome, po to iš jų statėme mažus besmegeniukus. Dažėme sniegą ir iš spalvoto sniego su formelėmis išgavome norimus paveiksliukus. Iškėlėme klausimą: „Kaip sniegas ir ledas greičiau tirpsta: ar palikus šiltoje patalpoje, ar ant jų pilant šiltą vandenį“?

Vaikai Išbandė abu variantus ir padarė išvadą, jog sniegas greičiau tirpo, kai ant jo lašino su pipetėmis šiltą vandenį. O stebėdami visos dienos eigoje tirpstantį sniegą nustebo, kad vanduo liko murzinas, tamsios spalvos ir nebėra toks gražus, koks buvo nudažytas sniegas.

Veiklos metu vaikai noriai bendravo tarpusavyje, kėlė juos dominančius klausimus, bei patyrė džiugių emocijų.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Marytė Mikėnienė