STEAM veikla „Ugnikalnio išsiveržimas“

STEAM veikla „Ugnikalnio išsiveržimas“

Grupė „Bangelės“. 2024 m. kovo mėn.

Tikslas. Supažindinti vaikus su ugnikalniais, išsiaiškinti kokių ugnikalnių būna; kokiuose vietose jie dažniausiai įvyksta; lavinti smulkiąją rankų motoriką; ugdyti vaikų kūrybiškumą, norą eksperimentuoti.

Veiklai naudojamos priemonės: smėlis, akmenukai, folija, actas, maistinė soda, 4 stiklinės, kolbelės.

Iš pradžių su vaikais pakalbėjome apie ugnikalnius, vaikai sužinojo kokių ugnikalnių yra, dėl kokių priežasčių magma išsiveržia iš ugnikalnių, kokiuose vietovėse dažniausiai įvyksta ugnikalniai.
Tada iš smėlio ir akmenukų sukūrėme salą ir pasidarėme savo ugnikalnį: apvyniojome folija stiklinę. Ji tapo panaši į apšalusį ugnikalnį.

Iškėlėme hipotezę: ar sukelsime ugnikalnį, jei į stiklinę įdėsime maistinės sodos ir įpilsime acto?
Į stiklines vaikai įdėjo maistinės sodos, supylė actą į kolbeles . Tada, suskaičiavus iki trijų, vaikai pilė actą į pagaminto ugnikalnio vidų ir stebėjo jo išsiveržimą. Iš tikrųjų, išsiveržimas įvyksta.
Po ugnikalnio išsiveržimo, su vaikais aptarėme, kodėl įvyko mūsų pagaminto ugnikalnio išsiveržimas. Ar išsiveržtų mūsų ugnikalnis, jei mes būtume įpylę vietoje acto, vandenį? Pabandome pilti vandenį. Niekas neįvyksta.

Padarome išvadą, kad soda yra toksai šarminis produktas, o actas – rūgštis. Sumaišius šiuos du produktus vyksta reakcija, kurios metu susidaro putos ir jos pradeda aktyviai veržtis iš stiklinės.

Ugdytiniams ši veikla labai patiko, buvo daug gerų emocijų, vaikai smalsiai ir aktyviai dalyvavo, bendradarbiavo.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja Šarūnė Lučinskaitė