Grupė „Smiltelės“. 2025m. sausio mėn
Tikslas: susipažinti su ledo savybėmis, išsiaiškinti, kurie ledukų kubeliai greičiau ištirpsta naudojant druską, šaltą ir šiltą vandenį, pasiremiant STEAM praktiniais įgūdžiais.
Darželio laboratorijoje vaikai tyrinėjo ledo savybes ir druskos poveikį jam. Pradžioje vaikai spėliojo, kas nutinka ledo kubeliui aukštoje temperatūroje, saveikoje su druska. Kad patys įsitikintų, vaikai į trys skirtingus indelius įdėjo po ledo kubelį, į pirmą įpylė šalto vandens, antrame inde vaikai ant ledo kubelio užbėrė druskos, trečiame užpylė ant ledo šilto vandens, stebėjo kaip tirpsta ledas, kuriame inde greičiausiai ištirpo ledo kubelis, aiškinosi kodėl?
Daug nuostabos, smagumo vaikams suteikė veikla „Ledo kubelio žvejyba”.
Į indą su vandeniu vaikai įmetė ledo gabaliuką, pririšo siūlą prie pieštuko ir siūlo galą uždėjo ant leduko, užbėrė druskos ir stebuklai – siūlas prišalo prie kubelio. Buvo labai smagu „žvejoti“ ledo kubelius. Vaikai sužinojo ledo, vandens, druskos savybes, patyrė sėkmės džiaugsmą. Noriai pademontravo „Ledo kubelio žvejybą” namuose, tėveliams.
Statydami „ledo pilį“, vaikai tapo architektais, nusipiešė brėžinį ant popieriau lapo, pagal jį konstravo iš stambių kaladžių pilį, detalias skaičiavo, lygino kuri pilis didesnė, bandė ją atkartoti iš ledo kubelių, taip ugdytinai sužadino savo kūrybinę vaizduotę ir pasirėmę praktiniais STEAM veiklos įgūdžiais, savarankiškai, lavindami bendradarbiavimo įgūdžius, smulkiąją motoriką, atliko matavimus pilies pagrindui sukurti.