STREAM veikla „Rudens koliažas”

STREAM veikla „Rudens koliažas”

Grupė „Smiltelės”, 2024 m. spalio mėn.

Tikslas: STREAM veiklų metu skatinti vaikus tyrinėti, stebėti ir pažinti gamtą, rinkti gamtinę medžiagą, atskleisti jų įvairovę, kūrybiškai ją panaudoti, plėtoti skaičiavimo, matavimo, rašymo pradmenis, komandinio darbo įgūdžius.

Vaikai iš prigimties yra tyrinėtojai. Jie ieško, stebi, eksperimentuoja, bando suvokti juos supantį pasaulį Kad patrauklia ir žaisminga forma vaikai susipažintų su rudenėjančia gamta, ją tyrinėtų, visi drauge iškeliavome į artimiausią parkelį. Ten vaikai išsiaiškino medžio sandarą, atliko „Gamtininko seklio” užduotį, kurioje turėjo surasti ąžuolo, beržo, klevo, kaštono, eglės medžius, jų vaisius, taip pat surasti ir pažymėti gėles, skruzdėlytes, krūmus, akmenukus,  šakeles. Diena buvo saulėta, tad  vaikai suprato ir atrado, kad medžiai teikia pavėsį.

Grįžę iš pasivaikščiojimo,  darželio lauko edukacinėje erdvėje,  vaikai iš surinktos gamtinės medžiagos dėliojo rudens paveikslą. Kurdami veikė komandomis, tarėsi, diskutavo, sprendė problemą: ką daryti, kad vėjas nenupūstų medžių lapų? Taikė inžinerinius sprendimus.

Su tuo ką surinkome gamtoje, vaikams buvo smagu kurti ir grupėje. Iš šakelių ir medžių lapų jie kūrė mišką, kuriame apgyvendino ir sukonstravo iš kaštonų, gilių, šermukšnių, kankorėžių, šakelių, modelino  kiškius, ežiukus, sraiges, gyvates, žmogeliukus, grybus, su jais žaidė, pasakojo įvairias istorijas. O konstravimas iš gamtinės medžiagos leido  vaikams labiau suvokti ir suprasti daiktų proporcijas, dydį, svorį, medžiagų faktūrų ir formų įvairovę. Na o kaštonai tapo puikia skaičiavimo, raidžių, skaičių dėliojimo  priemonė.

Pavyko STREAM idėjas įgyvendinti kasdieninėje ugdymo(si) veikloje, vaikai patyrė tyrinėjimo ir atradimo džiaugsmą, įgyvendino savo idėjas, buvo smalsūs ir aktyvūs, pajuto ryšį su juos supančia gamta.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Ilona Matulevičiūtė