STEAM veikla „Ledų krautuvėlė“

STEAM veikla „Ledų krautuvėlė“

Grupė „Bangelės“. 2024 m. sausio mėn.

Tikslas. Susipažinti su vandens savybėmis, stebėti, kaip iš vandens pasidaro ledas, kaip įdėjus dažų, keičiasi vandens spalva. Suprasti, kad vanduo ir ledas yra ta pati medžiaga.

Uždaviniai: tyrinėti ir įvardinti vandens savybes; įlašinti į vandenį dažų ir stebėti,
kaip vanduo keičia spalvą; spalvotą ir bespalvį vandenį supilstyti į įvairias formas ir
užšaldyti; po paros stebėti sušalusį vandenį.

Hipotezė. Ar vanduo ir ledas yra ta pati medžiaga?

Su vaikais aptarėme, kad ledai būna valgomi ir nevalgomi. Nevalgomi ledai susidaro, kai sustingsta nuo šalčio vanduo. Ėmėmės gaminti nevalgomus ledus. Vaikai į pasirinktus indelius supilstė nespalvotą vandenį ir saugiai paliko lauke parai (-6 laipsniai).

Ryte, atėję į darželį, vaikai savo indeliuose rado ledą. Kur dingo vanduo? Parnešėme indelius į grupę ir pradėjome ant ledo dėti dažų, ledo gabaliukai nusidažė įvairiomis spalvomis. Kiek palaukę vaikai pamatė, kad ledas tirpsta ir vėl darosi vanduo.

Padarėme išvadą, kad vanduo ir ledas yra ta pati medžiaga.

Vaikams eksperimentas labai patiko, lavinome smulkiosios motorikos, aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, kūrybiškumo kompetencijas.

Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Alma Matelienė